pose for me



 

Har nyss landat. Har varit på stan och flängt. Roliga saker har jag varit med om idag.

Sitter och väntar på bussen i lugnan ro, kommer en gubbe i snigelfart och snubblar. Hur man kan snubbla i snigelfart är bortom min intelligens.. Då satt jag och fnissade samtidigt som jag såklart såg till att den lille gubben var ok.

 

Sen ska jag gå från bussen och ser en man med massa papper i handen och letar efter en papperskorg. Han tittar sig omkring och ser något som liknar en papperskorg bestämde han sig för. Går mot objektet och tittar lite nonchalant bort när han ska slänga skräpet. Han missar, plockar upp och försöker slänga det igen men missar! Han tittar närmre på "papperskorgen" och ser då att det är en gatlykta och han bara står där i säkert 10 sekunder innan han skakar på huvudet och går. Jag dog av skratt och kissade nästan ner mig.

 

Står inne i en affär och ska köpa mjölk. En blind man och hans ledhund står framför mig och tjötar med butiksbiträdet. Sen ska de gå ut ur affären och vänder sig om och jag flyttar på mig så att mannen får ett bra spelrum eftersom han inte kan se. Då jävlar går hans ledhund in i mig! För tusan det är la inte hunden som är blind?! (För övrigt så är jag och denna blinda man bundis annars).

 

Ska gå till bussen och tar hissen ner, ska gå ut och mötts då av en kvinna med hennes 48 barn. Jag kan inte gå ur hissen eftersom hon och hennes ungar är ivägen och hon kommer inte in i hissen för att jag står ivägen. Inget händer? Hon flyttar sig inte och hennes barn bara står och glor på mig som jag vore ett spöke. Inget händer? Vi står kanske där i 10-15 sek och bara glor på varann innan jag börjar plöja. Jävla *******.

 

Förresten, något helt annat. Brukar ni också få panik om ni är typ ensamma med en gammal människa? Gåendes i öde kvarter eller i nån busskur eller vad som?  Jag är livrädd för att de ska ramla ihop av nån stroke! Och då hänger allt på mig om de överlever eller inte eftersom det är bara jag som är där och kanske kan rädda personen. Varje gång detta händer (händer hyfsat ofta) får jag verkligen panik och börjar tänka hur fan va det nu, L-ABC, första hjälpen, hur många inblås? osv osv. Så går jag där och håller tummarna och upprepar; snälla tant lev och dö inte nu!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!