Religion suger





Jag har inget emot folk som är troende i religion, vilken de nu behangar eller föds in i. Kristna, muslimer, katoliker osv. Men om ni nu är så troende, välj att tolka er heliga skrift på ett bra och fint sätt. Om nu gud/gudarna var så himla bra och visa, varför skulle han förbjuda och straffa folk? Varför skulle han skicka folk till helvetet? Varför skulle han ta ifrån människan det som gör en människa till en människa, friheten? Varför skulle han straffa folk som inte tror? varför skulle han "välja ut" ett folk?

Det som stör mig allra mest är att jag inte attackerar människor som är troende så varför attackerar ni mig? Är det religiöst att attackera mig och säga att jag kommer till helvetet? Att hota mig med att gud inte älskar mig?
För det första, om jag inte tror på gud varför skulle jag bry mig om han/hon inte älskar mig? För det andra, om det nu skulle vara så att man bevisar att gud finns, då skulle han ju älska mig ändå för att han älskar alla människor.


Varför skulle han/hon säga att man inte får äta gris? what?
Varför skulle han/hon säga att man inte får vara homo? what?
Varför skulle man inte få ha sex innan äktenskapet? what?
Varför ska kvinnan dölja sitt hår eller sin kropp? what?
Varför får inte kvinnan vara präst/kyrkosomething? what?
Varför får man inte rädda sina barn med hjälp av någon annans blod? what?
Vaför får inte kvinnan göra abort? what?
Varför får inte en kvinna nudda vid en man om det inte är hennes man? what?

Seriöst jag kan hålla på hur länge som helst. Och seriöst jag kan inte komma på ett vettigt svar på någon av dessa frågorna.

En gång var och och en kompis ute och gick. En man från Jehovas kom fram till oss och frågade om vi var troende och jada jada... Jag hade på mig en marilyn manson tröja med pentagram och satansbudskap, hade nyss gjort en abort, lyssnar på satansmusik, dricker sprit, är inte oskuld, hade gjort vad som helst för att rädda livet på mina nära och kära osv. När jag sa det till honom blev han bara helt tyst och gick därifrån? Var jag bortom räddning för honom? kanske? Men det som är roligt är att de som är troende kan nästan aldrig ta en diskussion me de som är icketroende? Ändå ska de envisas med att försöka värva folk genom att ringa på dörren var och varannan dag? Fan, jehovas och tv-licensen arbetar för samma gud?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!