Darkness lives in all of us



Helvetet finns här på jorden. Himlen med.
Det är där jag tror att religionen har sitt första och största fel.

Tänk så mycket skit det finns. Så mycket hat, fysiska sjukdomar, död, svält, krig, sorg, fattigdom, psykiskt sjuka människor och människors hanlingar m.m. Där, mina vänner, har ni helvetet.

Och himlen, kärleken, lyckan, glädjen, rikedom, friskhet, gemenskapen m.m. 

Har ni aldrig tänkt på att många människor som gått igenom mycket skit i livet är mycket sympatiska, förstående och visa på ett mycket speciellt sätt? Nu menar jag inte "har fått hjärtat krossat" -lipsill typen, utan människor som sett saker, varit med om saker.. som judar i förintelsen, människor som varit med om djupt traumatiska händelser.

Neeee nu måste jag jobba lite och sluta sitta är och jiddra..


Kommentarer
Postat av: TILDA

hejsan :D allt bra?

2010-02-03 @ 20:34:36
URL: http://matildaarosqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!