Bitter?




Ligger och kollar på The real desperate housewives of orange county. Helskotta vad förbannad jag blir.

Dessa kvinnor är slavar under sina män. Helt seriöst, dessa kvinnorna får inte gå ut på fest utan sina män. De får inte åka på en "tjejsemester" utan sina män. De får inte tala som de vill, för de ska representera sina män. Gud förlåte om de skulle säga något som generar dem. De kvinnorna ska göra är att uppföra sig, serva mannen och se bra ut, och föda barn då.

Seriöst, hur kan de tillåta att en karl säger vad de får och inte får göra? Om min kille hade sagt till mig att jag inte får göra något, trust me, han hade inte sagt mycket efter det. Sen hade jag gått ut och gjort det som jag inte får göra.

Passar jag inte honom då kan han dra, för det är mitt liv. Jag bestämmer! Vill du bara vara ihop med mig på dina villkor kan gå gå och inte komma tillbaka.

Hur kan man låta en annan människa styra ens liv? Hur kan man låta någon annan bestämma vad jag får och inte får göra? Jag vet inte vad som är sjukast och värst, att männen säger att du får inte göra ditten och datten eller kvinnorna som gör som karlarna säger?

Skaffa ryggrad och lite pondus va! Dåligt självförtroende från båda parter tror jag det handlar om.

En man är ingen man om han sänker sin partner.



Nu drar jag!

Kommentarer
Postat av: Elin L

Bra skrivet! Håller helt med dig. Fattar inte att de kvinnorna vill vara med en sånn kille!

2010-01-28 @ 18:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!