Smaaaarta tips och trix

Jag älskar tips på olika saker. Smarta tips som gör livet lite enklare. Så här gör jag;

  • När nagellacket torkat ut, droppar man i liiiite aceton i nagellacket.
  • När mascaran börjar ta slut så tar man en droppe vatten på borsten och så funkar det fint några gånger till.
  • Att både mascaran och eyelinern blir bättre om man värmt den lite. Exempelvis under varmt vatten eller i knävecket.
  • Att man kan använda mjöl/potatismjöl/babypuder i hårbotten om håret ser fettigt ut och man inte hinner tvätta det.
  • Att man kan blanda salt med vatten i en behållare och sen spraya i håret för att göra det mer stabilt vid uppsättningar eller för att få mer volym.
  • Om man har smink i mindre och smalare behållare kan man använda tops för att få ut det sista av ex. läppglansen.
  • Att man kan använda kaffesump eller knalla ner på stranden och hämta sand och blanda med ens egen duschkräm/tvål för att få en billig body/facescrub.
  • Att man kan borsta tänderna med bikarbonat eller salt för att de ska bli vitare. OBS! salt är ingen höjdare alls, jag spydde nästan!
  • Bikarbonat sägs förresten ta bort kass lukt också, såsom i skor eller på andra textiler. I me det i skon eller på mattan. Dammsug upp det efter några timmar.
  • Om man har en riktig favvoparfym kan man köpa en doftfri lotion och sedan blanda några sprut från parfymen med den doftfria lotionen i en burk.
  • Om man vill göra strumpbyxorna lite mer hållbara kan man spraya dem lite lätt med hårspray över hela strumpbyxan. Kan man även göra vid en maska, men om man tar för mycket blir det lite mörkare just där man sprutat. Nagellack funkar också på maskan.


Har ni några smart tips? Tell me!






Kommentarer
Postat av: Jenilita

Hej gumman!



gud så bra tips! TACK! Ja kommer verkligen ta till med spray på strumpbyxan för jag är en expert på att få maskor !!! Kul att du uppskattar mina konstiga tider haha ja uppdaterar så ojämt för jag har så snevriden dygnsrytm hela tiden haha sov gott puss o Kram

2010-03-31 @ 02:29:21
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: SoRoo

Tack för alla tips! Sjukt bra :D

2010-03-31 @ 08:57:33
URL: http://soroo.blogg.se/
Postat av: fghjk

WOw, jag glömde nästan att folk ute i världen svälter när jag läste detta inlägg

2010-03-31 @ 09:37:43
Postat av: Jessi Fox

din lilla docka!

2010-03-31 @ 10:23:30
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: lovisa

sjukt bra tips, fortsätt med det! :D

2010-03-31 @ 11:11:02
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!