Yep you know this.

 

 

Hallllååå!

Nu har ja varit ute och gått vilse. Ont i halsen har jag.

Jag råkade snubbla in på en pro-ana/mia blogg igår. Hur människan är funtad förvånar mig.

Hur kan man generalisera och försköna verkligeheten av en/flera dödliga sjukdomar? Jag pratar ju såklart om anorexia/bulimi/ätstörningar. Dessa tjejer och killar med för den delen som håller på med sånt här skit och "låtsas" har en ätstörning, som för den delen de anser vara häftigt och ett val i livet, har i verkligeheten inte en ätstörning utan de är antingen ointelligenta och inte förstår bättre eller så lider de av någon annan psykisk störning.

Det som stör mig är att jag har sett hur människor blir av en ätstörning. Hur det förstör deras liv, och deras nära och kära. Att de inte kan gå för att de inte har de fysiska som behövs för att kunna använda sina ben.
Att alla runt omkring denna person är så fruktansvärt rädda för att personen kommer att dö eller ta livet av sig. De är ingenting att vara stolt över. Det är ingenting heller att skämmas för, men det är svåra och väldigt farliga sjukdomar som kan sluta med döden eller andra fysiska/psykiska svåra följder. Varför förskönas dessa situationer och sjukdomar? Som ett slag i ansiktet mot dem som verkligen är sjuka och för de familjer som mist någon i dessa sjukdomar.

Pro-ana/mia idioter, väx upp och sluta med fjorrefasonerna.

 


Kommentarer
Postat av: simone

sv: Tack så mycket jane, så gullig du är :D

2010-03-12 @ 19:00:31
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!